Tisdag
Vi har gjort en liten planering över den kommande veckan.
- Till nästa vecka ska vi ha sålt alla RK-sedlarna.
- I helgen (på lördag) ska vi diskutera grafiska designen, visitkort och hemsida.
- Logga ska vi börja med imorgon, och skissa på så att den blir klar så snart som möjligt.
- Vi har ett mål att ha kunnat kontakta leverantörer innan jul.
Sponsorer är något vi ska ta tag i denna vecka också, vi har några nummer till olika Gallerior i Stockholm som vi ska ta kontakt med. Några vi skulle vilja samarbeta med och få hjälp utav.
Resultat av veckan kommeeeeeeer.
CIAO /Carro, Erica, Tove och Linda.
usp
Eftersom att en sminkväska är en vanlig och attraktiv produkt så måste vi göra något unikt med vår sminkväska.
Så då har vi tänkt till lite och vår USP kommer att vara insidan. Självklart ska den var stilren för ögat men dte är insidan vi kommer satsa mest på, funktioner och möjligheter. Den ska vara så praktisk som möjligt.
Det är det praktiska som kommer göra att det blir en succé, dagens sminkväskor har bara ett innerfack vilket är väldigt tråkigt och fantasilöst.
Att DBC kommer säljas i butik är klart, första butiken som kommer sälja den är "Rama in & Rum" vi är så glada att den butiken kommer sälja vår sminkväska och kuvertväska!!!
/Erica Linda Tove Carro
MÖTE
Hon fick oss att inse vad vi har att göra och hur mycket vi har att göra.
Men hon peppade oss till tusen och nu vill vi bara göra det här så bra som möjligt. Därför bytte vi namn och startade om på "ny" kula. Nu känns allt mycket bättre och vi ska börja med veckoplaneringar.
Där vi bestämmer vem som gör vad och hur mycket och vad vi har kvar. Som en liten sammanfattning av vad vi gjort hittills och se framåt.
/Carro Erica Tove Linda
Design By CELT
I vår marknadsundersökning såvar det många som tyckte namnet lät väldigt fel och omoget.
Så nu har vi ett nytt och fräscht namn som inte riktar in sig på någon speciell åldersgrupp. Utan nu representerar namnet oss och vårt företag.
Namnet säger mycket om vad vi gör också. Vi designar och producerar vilket gör det lättare att förstå om man bara hör namnet än vad Girl Candy Bag gjorde.
/ Linda Carro Erica Tove
Planering
Måndag: Eventuellt träffa våran rådgivare någon gång under morgonen och prata leverantörer med henne.
Tisdag: Dela ut resten av våra marknadsundersökningar samt göra klart det sista i affärsplanen.
Torsdag: Sammanställa marknadsundersökning, kolla upp leverantörer.
Fredag: Skicka in den slutgiltliga versionen av affärsplanen.
Denna planering ska vi jobba efter dessa dagar, tanken är att vi varje vecka ska skriva en planering så att vi verkligen håller koll på allt och inte halkar efter. Detta är den jobbiga biten vi har kvar, efter det här har vi bara det roliga framför oss, så nu ger vi verkligen järnet!
/ Tove, Erica, Linda och Caroline
12/11 2010
Den här veckan har varit stressig inom företaget. Första utkastet av affärsplanen ska vara inskickat idag så vi arbetar för fullt med att få den klar. Vi har även gjort en marknadsundersökning där folk får svara på frågor om vad dem tycker om våran sminkväska, utséendet, hur mycket pengar man kan tänka sig att lägga ner på den osv. Bland dem som svarat på undersökningen hitills har dem flesta svarat att dem skulle kunna tänka sig att köpa väskan, vilket känns väldigt kul! Dock så har vi inte fått så positiv respons angående vårat namn, Girl Candy Bag. Dem flesta tyckte att det lät löjligt och opassande. Vi har tagit till oss av den kritiken och planerar nu att byta namn på företaget. Så vi kommer att snacka igenom potentiella namn som skulle kunna passa bättre!
/ Tove, Erica, Linda och Caroline